Phishing-golf klanten KPN en T-Mobile

Klanten van telecomaanbieders KPN en T-Mobile worden massaal benaderd via nep e-mails die lijken alsof ze afkomstig zijn van de twee bedrijven. Doel is om inlognamen en wachtwoorden van consumenten te stelen.

 phishing-golf

In de mails worden klanten gewaarschuwd voor hoge kosten die ze die maand gemaakt hebben met hun mobiele telefoon. Om dit na te gaan worden zij aangeraden om in te loggen in MijnKPN of My T-Mobile. Bij de aanbeveling staat vervolgens een link. Deze leidt gebruikers echter naar een nep-versie van de sites. Zodra ze inloggen, worden naam en wachtwoord geregistreerd.

T-Mobile waarschuwt op zijn site gebruikers niet in de list te trappen en ontvangen mails door te sturen naar het bedrijf. De T-Mobile-nepsite is inmiddels al uit de lucht gehaald.

Bron: Symantec

ev-bar

Met behulp van een SSL Certificaat is uw bezoeker er zeker van dat hij op uw website is gekomen, en dat de door hem ingevoerde gegevens niet door derden kunnen worden onderschept. Bij de nieuwste browser zoals FireFox herkent u dit aan het verkleuren van de adresbalk. Een SSL Certificaat is noodzakelijk voor elke website waarbij privacy gevoelige gegevens zoals creditcard gegevens en wachtwoorden worden uitgewisseld.

Lees verder op:  http://site.webteam.nl/ssl-overzicht/true-business-id